zondag 18 juli 2010

Nijmegen here i come!!!

Morgen is het zover, dan reis ik af naar Nijmegen. Het is eindelijk zover, na maanden van training begint aanstaande week het echte werk. Alhoewel men zegt dat het echt werk de trainingen zijn geweest. Begin februari om precies te zijn op de zevende begon ik met mijn eerste training. In weer en wind volgden er er in totaal 27trainingen. Vooral in het begin veel regen, ijzel en sneeuw. Na een lange tocht kwam ik vaak drijfnat terug in huis. Zo ook na een de tocht van Roodeschool naar Groningen, waarbij het de helft van de route de regen als een zwaar gordijn naar benenden kwam. Of op een vrijdagmiddag na het werk in een race tegen de klok en het donker 25 km in de sneeuw liep. De warme loopdagen lieten lang op zich wachten maar op het einde alsnog gekomen.

The road naar Nijmegen liep niet alleen door de provincie Grunn maar zelfs naar Luxembourg waar ik met een paar collega's in Diekrich een zware 2 daagse tocht heb gelopen. Die tocht was echt geweldig!, waarvan ik nu al zeg dat ik die volgende jaar weer loop! De trainingen werden steeds langer, en zo ook die van Bad Nieuweschans naar Hoogezand een stuk van dik 48 kilometers. Ik was nog nooit zo kapot geweest als toen. Ruim 8 uur alleen lopende door een niet al te inspirerende omgeving. Maar ik heb het toch maar even gedaan!

Over mijn richtingsgevoel was niets over te zeggen behalve alleen in Delfzijl waar ik na 50 min lopen op dezelfde plek uit kwam als ik gestart was. Maar dat mocht de pret niet drukken, ik kreeg eigelijk gaandeweg steeds meer plezier in het wandelen. Een grotere voordeel is nog wel dat ik heel bleef, op wat blaren na soms (door verkeerde schoenen) ben ik niet een keer op mijn smoel gegaan. Dat is na 900 km lopen voor een slechtziende wel knap te noemen al zeg ik het zelf. Nu aan de vooravond van Nijmegen heb ik 900 km gelopen en dat heeft mij ruim 160 uur aan trainingsarbeid gekost.



Of beter in het kort gezegd IK BEN ER KLAAR VOOR!!!!!!

Rogier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten