zondag 11 april 2010

Voetbal en regenloze zondag



Om half 3 vanmiddag was de aftrap Groningen - Willem 2, normaal gesproken zal ik samen met mijn vader in de groene kathedraal zijn om de fc aan te moedigen. Vader had andere plannen en ik dacht vanmorgen dat ik de zondag beter kon gebruiken. Dus trok ik rond 2 uur mijn loopschoenen weer aan. Dit keer was het een rondje Groningen - Peize - Groningen en alles wat je onderweg tegenkomt. De buienrader 3 keer gescheckt, helemaal geen wolkje te zien en dat terwijl het buiten niet er naar uit zag dat het droog bleef. het tempo zat er goed in en was al vrij snel Hoogkerk voorbij, daarna waren het veel open stukken, dus veel wind. Gelukkig was het goed doorlopen op de fietspaden. Peize was eigelijk ook zo bereikt en het ging naar mijn idee wel lekker soepel. Ondanks dat ik de route slechts een keer gezien had (tijdens het uitstippelen) liep ik Peize door zonder maar een keer verkeerd te lopen, maar ja dat kan ook snel want dat dorp is niet zo groot. Weer richting stad, beter gezegd Hoornse meer was het wel effe bikkelen door de wind. Het ging lekker, aleen kreeg ik wat last van een blaar op mijn rechterhak, die had nog geen beurt gehad maar erg hinderlijk was het niet. Toen ik vlakbij het Hoornse meer was hield de route ineens op. Het fietspad wat ik ken van mijn hardlooprondes hadden plaats gemaakt voor grote bulten zand. Daarom om heen sloten dus je kon er niet echt langs. Ben een stuk doorgelopen maar daar was het ook einde verhaal. een stuk langs de sloot bood ook geen soelaas. Liep allemaal scheef bijna door de enkels. Bleek dat er diagonaal ook nog een beste sloot was. Tja dit was not funny, dan maar over de bult zand heen. De bult zand was ik zo over, daarna was het nog even een paar honderd meters klauteren over omgewoeld zand. Zo kwam ik toch weer op de route terecht, en heb eigelijk van de route niets gemist. Wel heb ik wat omgelopen enz en dat tellen we natuurlijk mooi bij het eindresultaat op! Precies om 7 uur kwam ik thuis zodat ik mooi kon aanschuiven bij NOS sport. Met het omlopen erbij zit ik voor vandaag zeker op 29,5 km.

Groningen won overigens met 4-0........

Op een klein blaartje na helemaal heel gebleven.....


Weer op weg....
Mooie watertoren aan het Rietdiep
De cafe (naast de kerk) is de hoeksteen van de samenleving?

Weer terug noar stad

En dan ineens weg is de weg!!

Nog geen kip te doen, hoelang nog?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten