zondag 18 april 2010

Steeds een beetje verder

Vandaag begon ik de wandelroute vanaf Hoogezand omdat toevallig al was. De route was via http://www.afstandmeten.nl/ zo uitgestippeld, toen ik daar om half 2 in de nacht mee klaar was bleek die 39 km te zijn!. Overmoedig misschien vooral als je het ind e late uurtje uitzoekt. Maar goed ik ging er toch maar voor, het zal mijn langste rit worden. Voor ik weg ging toch nog maar beetje gesneden in de route zodat ik in totaal op ruim 37 km uit kwam. Het was heerlijk weer, en meer dan dat het was korte T-shirt weer. Na al die regen en sneeuw eindelijk zon en warmte. Vandaag was het een back to my roots route. Dat begon eigelijk al na een paar kilometer in Tripscompagnie waar dik 35 jaar geleden mijn ouders in een dubio zaten van wel of geen druk jongetje nemen. Druk werd het daarna zeker maar dat effe terzijde. Heerlijk liep ik door het Groningse landschap, heerlijke stilte met af en toe wat vogels die aan het lawaaien waren. Uit de wind was het gewoon warm. In een vlot tempo kwam ik door Zuidbroek heen, het is eigelijk een dorp van niets je bent er zo door. Wel veel verkeer, en dan voornamelijk racende auto’s waarvan de bestuurder vaak een petje droeg. Opvallend is daar dat zowel in Zuidbroek als Noordbroek bijna de zelfde kerken staan (zie de foto’s) Deze zijn natuurlijk op de foto gekomen,, en zo langzamerhand lijkt het of ik een kerkfreak ben die alles wat beetje oud is en een toren heeft op de foto moet zetten. Maar ja het zijn gewoon mooie dingen die je tegen komt. In een flinke wandelpas kwam in Siddeburen aan, waar ik even bij mijn oom en tante wat gedronken heb.


De route: http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=398051


Na deze pauze was het weer in flinke vaart richting Slochteren waar ik een ook een korte stop hield bij mijn opa. Intussen kreeg ik toch weer last van mijn voeten, er was weer wat blaarvorming en de tenen lieten ook duidelijk weten wat ze van dit avontuur vonden. Hieruit blijkt wel dat deze schoenen helaas niet geschikt zijn voor de langere afstanden. Dus weer nieuwe schoenen halen. Tegenover de Fraeylemaborg effe een korte pauze ingelast bij mijn opa, die heerlijk in het zonnetje zat buiten. Daarna snel weer op pad want was immers al 5 uur aan het lopen en moest ongeveer nog 9 km lopen. In Slochteren nog snel effe het laantje opgelopen waar ik de eerste 8 jaar van mijn leventje hebt doorgebracht. Geen sentimentele shit maar gewoon effe leuk om eens te kijken. Intussen had ik de vaart er nog wel goed in, al leek er geen einde aan de weg te komen,want liep al een hele tijd langs de hoofdweg welke begon in Siddeburen. Het laatste rechte stuk van Froombosch naar Kolham (meubelhallen) was nog wel het langste stuk voor mijn belevenis. Het tempo zakte niet in en bleef stug doorlopen al werden mijn voeten toch wel wat vermoeid. Na bijna 6 en half uur gelopen te hebben kwam ik weer terug in Hoogezand, waar een heerlijk bord met eten klaar stond. Intussen had ik gemerkt dat de zon ook zijn best had gedaan waardoor de eerste zon-gebrande huid een feit is.

Ondanks dat ik weer achter nieuwe schoenen aan kan gaan heb ik heerlijk gelopen en voor het eerst ver boven de 30 km gelopen te hebben vindt ik het wel aardig gaan zo….

Ik ga vrolijk verder met de kilometers!


Grunner land

Tripscompangie


Mooie kerk in Zuidbroek

En ook een in Noordbroek

De brandweer van Noordbroek

Ik kan nog alle kanten op


Ergens in de verte Slochteren

Aangekomen op het verste eind van de route

Fraeylemaborg te Slochteren
Ik en mn opa...

Het vroegere huis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten