donderdag 8 juli 2010

2 x 50 miles from home.


Op woensdag en donderdag stonden de laatste 2 serieuze trainingen op het programma. Het waren met de zwaarste van de serie die gelopen is. 2 x 50 kilometer werd er gelopen, ook l iep een groep de 40. Er was een mooi onderkomen geregeld in Tolbert bij de Posthoorn. We sliepen in oude postwagons uit de DDR. Het had eigelijk best wel wat weg van een schoolreisje..

Maar voor er gelopen werd was diende het landsbelang want Nederland speelde de halve finale tegen Uruguay, dus togen we met Zn allen naar het café. Daar werden de aanwezigen wat wakker geschud. Na een spannende wedstrijd stond er 3-2 op het bord voor Nederland en dus zitten we in de finale. Polonaise, zingen en springen, we deden ons uiterste best om Tolbert te laten trillen. Helaas deed de rest van Tolbert niet mee....


Tolbert wordt wakker getoeterd....


De volgende ochtend met iets wat te weinig slaap stond ik rond half zeven naast het bed. Snel werd er voorbereid op de eerste traningsdag. Drukte van belang iedereen was met zijn of haar eigen dingen bezig. Nog slaperig trok ik mijn shirt binnenste buiten aan....
We liepen in een groep van ongeveer 24 man vandaag dus aardig grote groep, de tempo lag in het begin wel lekker. Beetje kletsen, beetje ouwehoeren liepen we naar de eerste koffieronde. Na de koffie waren we echt goed wakker, hier splitse de groep in de 50 en 40 km groep. De 50 bleef over met 8 man. Het zonnetje scheen inmiddels al behoorlijk en het zal ook aardig warm worden die dag.

De eerste koffiepauze


Het lopen ging lekker, tot ik wat water dronk en nogal last kreeg van de maag. Nou ja effe verstand op nul en lopen maar dacht ik zo. Er heeft eens iemand tegen mij gezegd dat je gevoel kan uit schakelen, en daar heeft ze wel gelijk in want als je niet meer aan de pijn of vermoeidheid denkt loopt het een stuk makkelijker. Vandaag ook voor het eerst in Friesland gelopen, dat is mij nog niet gebeurt in al die trainingen. Maar goed het is niet anders...
Het zingen bleef vandaag achterwege, want niemand van de groep het het mooie liedjesboek bij zich. Op zich wel jammer want na het praten verlicht het zingen het lopen ook. Sommigen sluiten zich af met een i-pod enz. Stug liepen we door, nu begon het wel warm te worden, de schelpenpaadjes was zwaar om te lopen vooral omdat daar weinig wind was. Maar in de verte was daar onze verzorgingspost. Het biertje smaakte dan ook heerlijk!!!
Nog een klein stukje en dan zat de eerste dag voor wat betreft het lopen er op. Helaas toch een aantal uitvallers, ze kregen de nodige pijntjes aan spieren en gewrichten. Een troost voor ze is dat de trainingen over het algemeen als zwaarder worden beschouwd dan de vierdaagse zelf. Nou dat moet ik zelf eerst nog zien.......

Na het lopen werden er een aantal onder handen genomen door de fysiotherapeute en werden de wonden en blaren verzorgd. S' avonds een heerlijke BBQ met alles er op en er aan. Het aparte er van dat dit wel binnen was maar door de muzikale ondersteuning van Marten en zijn zoon vergaten we even hoe warm het was binnen. S avonds was er weer voetbal op tv, de andere halve finale Duitsland - Spanje. de winnaar zal tegen Oranje spelen in de finale. De Duitsers vlogen eruit zodat Spanje het op mag nemen tegen onze jongens, en wij zongen; Deutsland alles ist vorbei.....


Door ut grunner land



De gidsen van vandaag...

Na afloop sportmassage
De voeten werden niet vergeten.




Muzikaal talent




Heerlijk bijkomen
Laatste nieuwtjes over het wk....


Dag 2

Dag 2 beloofde nog warmer te worden als dag 1, maar dat mag niets uitmaken en het is denk ik alleen maar een goeie training voor Nijmegen. Daar kan het namelijk ook goed heet worden. Deze ochtend iets eerder van bed zodat ik wat meer tijd had om me voor te bereiden op de loop. Tegen 7 uur vetrokken we van het kampement voor nog 50 kilometers. In het begin ging het lekker weer over zandpaadjes en dergelijke schijnbaar moesten we dit nog even extra trainen. Intussen had ik wat last gekregen van mijn heup, niet echt erg maar wel irritant. Gelukkig was het liedjes boek wel mee dus we zongen heel wat af. Bij de verzorgingsposten was alles weer uitstekend in orde, het lijkt zo gewoontjes aan het worden maar het is toch wel een hele toer voor de verzorgers om elke keer weer op tijd ergens te zijn en alles klaar te hebben. Het is niet alleen even koffie zetten maar er worden hamburgers, eitjes gebakken en er is altijd wel soep.

Vandaag was het niet alleen warm maar ook benauwd. Dat maakte het toch wel wat zwaarder, en dan krijg je ook eerder last van allerlei pijntjes zoals bij mij aan de heup. Maar aan opgeven heb ik geen moment aan gedacht. Even liep ik wat achter op de groep, maar het is gewoon even doorbijten en verstand op nul en je bent er zo weer bij. Ik was niet de enige die het zwaar had, en dat sterkte mij ook wel een beetje. Beetje zingen, beetje praten en beetje veel ouwehoeren. We sloegen een klein stukje over vanwege het weer, maar dat is te verwaarlozen tot 3 km. Luidkeels zongen we het laatste stukje naar het kampement dat we op berenjacht waren, Ja natuurlijk wij kwam bij bergen waar we niet onderdoor konden en er zeker er niet over heen. Maar wij hebben wel deze 2 laatste zware trainingen volbracht! Wij allen lijken klaar te zijn voor het grote werk. Dat het even moeilijk ging mag niets uit maken dat is alleen maar goed. Na Luxembourg zijn hier ook weer Bikkels geboren.

Nijmegen here we come!!!!!




wandelen door het zand



altijd blijven lachen , hoe zwaar het ook is....


was niet de enige.....



rustpunt




Aandachtige toeschouwers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten