woensdag 2 juni 2010

Weer op pad


Nog nagenietend van het bikkelweekend in Diekirch stond ik vanmorgen alweer om 5 uur naast mn bed. Geen tropenrooster maar er moest weer gelopen worden, nou ja moest is een groot woord want hier heb ik toch echt zelf voor gekozen. In alle vroegte nam ik de trein met dit keer wel een goed kaartje. Vandaag waren we met een grote groep lopers, tenminste het was de grootste groep tot nu toe. Het weer was geen spelbreker want die was prachtig met veel zon en een lekker tempratuurtje.

De beginfase werd meteen al vrij hard gewandeld, en als ik mijn vermoeiende beentjes mag geloven zaten we zo rond de 6,5 km per uur. Maar ja dat heb je als je een paar dames voorop laat die niet gebikkeld hebben in Diekirch. De route die we liepen ging rond het Hoorsne en Paterwoldsemeer. Eerst gewoon over de wegen later over paden. Na een korte koffiestop wed er wat rustiger gelopen. Alhoewel ik dat niet zo erg vondt was ik eigelijk net los gekomen. De beentjes moesten eerder nog even wennen aan heuvelloos lopen.




Lekker soepje....




Bij de waterburcht stond een lekker kop soep klaar, waar ik zelf wel aan toe was. na deze pauze liepen we richting Haren. Daar ging het even mis en doordat niemand een tomtom bij zich had liepen we verkeerd, maar ja hoe verkeerd kan je eigelijk lopen met een training?, elke kilometer meer lijkt me mooi meegenomen. Even had ik het moeilijk over de zandpaden, maar daar zette ik me al snel over heen. Zo kwamen we met een kleine omweg weer op BEZ. Eerst wilde ik nog van daar naar huis lopen, en dat is bjina de gehele vier mijl route plus een beetje extra, nadat ik even had gezeten vondt ik het wel best en ben met iemand meegereden tot aan stad.

Kortom een pittige training zo na Diekirch, en weer 33 km dichterbij Nijmegen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten