zondag 25 april 2010

Mooi weer loper

Vandaag een soort zal ik over de 300 km grens gaan, natuurlijk niet achter elkaar maar in totaal heb ik dan al meer dan 300 km op de teller staan. Het gaat best hard, en het gaat harder want de afstanden worden steeds groter. Zelf ben ik nog aan het twijfelen waar me max ligt. Zelf denk ik een 1 keer een route van ruim 60 km te lopen. Maar ja dat is ergens gepland in juni. Vandaag eerst maar eens rond de 24 km lopen. Ook niet zo idioot veel aan kilometers want ben immers al meer gewend. Maar ja het leek me verstandig om eens 2 keer achter elkaar kortere stukken te lopen. Dat ik dan in 2 dagen tijd 45 km loop is natuurlijk mooi meegenomen.

Het is prachtig weer, via de singels loop ik naar de euroborg om vanuit daar weer naar Haren te lopen. Het is druk bij de weg met allerlei mooi weer fietsers, en vreemd genoeg ben ik eigelijk de enige loper. Ik kom wel veel hardlopers tegen maar geen mensen die misschien ook aan het trainen zijn voor de vierdaagse. Het is warm, en heb ook aardig wat bagage mee. Kan alleen maar goed zijn zulke trainen want wie weet wat voor weer het is tijdens de vierdaagse. Het lopen gaat makkelijk af al voelen de schoenen toch wat zwaar aan en mijn teentjes ook weer wat gevoelig zijn. Maar ja dat hoort bij het uitlopen voor de rest gaat het prima eigelijk. Het zwaarste stuk komt wanneer ik bij Waterhuizen het fietspad neem richting Meerwijck. Dit gaat dwars door een mooi natuurgebied. Het grappig is wel dat je eerst een stuk langs het spoor loopt waardoor de rust en stilte af en toe verstoord wordt door een witrode gevaarte van Arriva.

Hier is het nog drukker met fietsers, skeelers en wielrenners. De wildroosters vormen in tegenstelling tot eerder met andere schoenen totaal geen probleem, want met maatje 45 moet je wel hele grote roosters treffen wil je daar tussen komen. Het best wel warm en ben wel blij dat ik factor 30 bij me heb, anders loop ik er weer als een clown bij op het werk..Stevig stap ik door, en de factor verstand op nul wordt weer wat verder op geschroefd. Ik loop in 4 uur naar Hoogezand en dat betekend dat de gemiddelde snelheid van 5,9 km/u wel goed zit. Bij mijn ouders aangekomen was het tijd voor een heerlijk koud flesje bier……

Linkje naar de route: http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=401123



De singels van de stad


Trots van het Noorden
Mooi natuurgebied


Halvewege en het gaat nog lekker




Vergezicht...
Heerlijk biertje na het gedane loperij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten