vrijdag 26 maart 2010

Vrijdagmiddagtripje


Het regent, en wie wordt weer es nat?, dat lijkt me dat geen moeilijke vraag. Nadat ik wat gewerkt had was ik van voornemens om 30 km te lopen! Jaja zo effe na werk tijd, nou ja ik was al op tijd vrij rond 1 uur dus dan heb je de hele middag nog . Maar ja 30 km zo effe na het werk, beetje gekkewerk dacht ik vanmorgen toen ik wakker werd. Toen het tijd werd omt e gaan lopen regende het weer natuurlijk zoals de meeste keren dat ik tot nu toe gelopen heb. Die mooie poncho kwam weer uit de tas, maar niet voor ik effe een paar straten verwijderd was van mijn werk. Het ziet er niet uit, ik lijk meer op een vuilnisman dan een wandelaar, maar goed het houdt de vitale delen wat droger dan de rest...





Ik kwam deze keer alweer door Haren heen, het lijkt net alsof ik niet creatief genoeg met afstandmeten.nl omga want er is heus wel wat meer dan alleen Haren. Overigens is het ook een kloteplek om te lopen, want de stoepen liggen schots en scheef en er komt maar geen einde aan die plaats. Dat en samen met die rottige regen maakte het vandaag fysiek en geestelijk best wel zwaar. Maar ja gewoon doorgaan. In glimmen had ik nog een mooie route uit gestippeld wat door wat bosserij en landwegen ging, Intussen begon mijn linkerhak ook wat te pijnelijk te worden. Dat zal niet anders dan een blaar worden, want gezien het feit dat ik op mijn nieuwste loopschoenen liep was dat ook niet zo gek. Ook een beetje dom om meteen zn lange stuk te gaan lopen maar ja had ze al van de week op werk gedragen. Bij luchthaven Eelde kreeg ik een klein dipje en het lood zakte me in de schoenen toen ik zag dat Groningen nog 9 km van me verwijderd was. Maar na een banaan en wat vocht kreeg ik weer nieuwe moed en versnelde de pas, en in een hoog tempo liep ik weer terug naar de stad. Opgelucht dat ik het Noorderplantsoen zag want dat is toch altijd iets van een soort van thuiskomen......
30 km in ruim 5 uur....

Kortom zware middag maar toch flink doorgezet, met als prijs een mooie blaar! (eentje maar)


Of toch maar met de trein?

De Drentse vervoermaatschappij heeft nog steeds ouderwetse middelen te beschikking terwijl op de achter de grond de moderne techniek hun voorbij streeft......

Wat hebben die Drenten wel niet met die paddestoelen?



Leuk of niet?


Geef mij maar de Hoornse plas!

1 opmerking:

  1. Gaat het alweer beter met je blaar? Bekend tracé langs het rangeerterrein in Onnen. Uiteraard bekend van de halve marathon van Haren, maar daar ben ik vorig jaar ook een keer tijdens een wandeltraining langsgekomen.

    Succes verder op the road to Nijmegen!

    Henk

    BeantwoordenVerwijderen